Dag 8 - Piazza Armerina Sicilië

17 september 2018 - Piazza Armerina, Italië

Vandaag zijn we aangekomen op Sicilië in het prachtige plaatsje Piazza Armerina. B&B La casa Sulla Collina. We zijn hier werkelijk enorm gastvrij ontvangen. Het was een lange dag reizen. We moesten vanaf de Amalfisch kust eerst een stukje terug door het gebergte richting Napels, echter was de oprit naar de Aurostrada afgesloten waardoor we werkelijk ons door een vastgelopen Napels moesten wurmen. Daar rijdt werkelijk niet één auto zonder schade, dus het is een wonder dat wij er zonder kleerscheuren doorheen zijn gekomen. Eenmaal op de autostrada was de route al bijzonder mooi, af en toe een glimp van de Middellandse zee gezien tot we uiteindelijk bij de veerpont van Villa San Giovanni, naar Messina aankwamen, daar hadden we een beetje geluk, we konden als laatste auto aan boord anders hadden we daar nogmaals wat tijd verloren. De klep van de boot zat net niet tegen de auto aan. Van Messina, waar het ook nog even behoorlijk druk was, hebben we nog een flink stuk moeten rijden tot we uiteindelijk om 18:50 bij de B&B aankwamen. We hadden de keuze, een grote kamer zonder uitzicht, of een kleinere cottage achtig kamertje met uitzicht op het stadje. De keuze was makkelijk, de kleinere knusse kamer is helemaal top. Nu ff rustig aan en morgen dan maar eens kijken of we in Agrigento kunnen komen.

1. Gr. Boukje:
    17 september 2018
    Spannend hoor! Wel steeds erg mooie foto’s en video’s