Dag 14 - Bezoek aan Pompeï

23 september 2018 - Pompei, Italië

Vandaag zijn we de opgravingen van het oude Pompeï gaan bekijken. Dat was best wel indrukwekkend. Lopend door de straten die meer dan 2.000 jaar oud zijn vind ik zelf wel bijzonder. Wat nog meer bijzonder is, zijn de massa's toeristen die er rondliepen, het leek wel of heel Japan was toegestroomd op een gegeven moment. Mocht je ooit het idee hebben om daar een kijkje te gaan nemen, dan is het aan te raden de ingang vanuit de stad zelf te nemen en beslist niet degene waar alle bussen worden afgezet. Vanuit de stad loop je dan een mooi rustig gedeelte in waar je niet onder de voet wordt gelopen door de massa. Bovendien waren juist in de kleine achteraf straatjes nog mooie opgravingen, fresco's en voorwerpen te zien, waar niet massa's fototoestellen op waren gericht. Natuurlijk heb ik zelf ook weer wat plaatjes geschoten, liefst met zo min mogelijk mensen erop, dat is nog redelijk gelukt.

Na het eten van een broodje zalm, wat eigenlijk tonijn had moeten zijn, en een salade waar de zalm in had moeten zitten, maar die hebben daarin niet kunnen vinden... 🤔, hebben we nog een bezoek gebracht aan de basiliek 'Basilica Pontificia'. Die was werkelijk geweldig mooi om te zien, de foto's spreken voor zich.

De mensen hier zijn trouwens enorm gastvrij. Wel zijn we in inmiddels helemaal lek gestoken door muggen en ander vliegende beesten. Het is niet anders.

Vanavond hebben we nog gegeten bij ‘La bettola del gusto’ één van de beste restaurants van PompeÏ, met Michelin vermelding. Daar konden we nog net een tafeltje reserveren en dat was heel erg lekker.

Morgen hebben we een flinke reis voor de boeg richting het Comomeer en zijn we, als het meezit, weer in het noorden van Italië. Dat wordt nog even een uitdaging.

1. Huub Cörvers:
    23 september 2018
    Wow he zeer mooie pictures, dat lijkt me genieten Top klasse fotos echter vraagje? waarom niet in 16:9 fotograferen ,...…..kun je een serie dias maken voor vertoning op TV ,...zonder de balken links en rechts
  2. Robert:
    23 september 2018
    Hoi, Huub dank voor je compliment, maar deze foto's zijn allemaal gemaakt gewoon met de I-phone 8 en die kan ik direct plaatsen. Soms maak ik een uitsnede om het beeld wat netter te maken.
    De foto's van de camera, die moet ik thuis eerst nog bekijken en bewerken. Maar fotograferen is vaak meer hoe je de de dingen bekijkt. 😉
  3. Astrid:
    23 september 2018
    Wat een goede tips, mooie fotos en heerlijk weer ook nog eens!
  4. Ellie:
    23 september 2018
    Het was eigenlijk te warm (30 graden) 3 uur gelopen.... Kopje espresso met een heerlijke canneloni bij de beste bakker/ijssalon maakte wel veel goed! Straks lekker eten bij, als het goed is, één van de beste restaurants in Pompeï.
  5. Sandra Borst:
    24 september 2018
    Wens jullie nog heel veel plezier ook in de laatste dagen van jullie reis😘