Dag 15 - De reis naar Cremia bij het Comomeer

24 september 2018 - Cremia, Italië

Hoe lief is dat. We wilden vroeg vertrekken vanmorgen. Om 7:00 wegrijden, om in ieder geval nog voor het donker in Cremia bij het Comomeer aan te komen en zeker voor de spits voorbij Napels te zijn. Vanmorgen stond al netjes het brood en beleg klaar voor ons, zodat wij idd op tijd konden vertrekken en voor de spits Pompeï konden verlaten.

Na een reis van 886 km zijn we aangekomen op ons laatste adres in Italië, B&B Il Motto in Cremia. Ik moest daarbij wel steeds denken aan de tekst uit het liedje 'Bello" van Annie M.G. Schmidt uit Ja Zuster, Nee Zuster? Gek hè? 😄

Behalve het stuk zo'n 150 km ten zuide van Milaan, was de rit best mooi ondanks dat wij gereden hebben via de Autostrada. Maar toen we uiteindelijk bij het Comomeer aankwamen waren we verbaasd hoe mooi het hier werkelijk is. We hebben ongeveer 50 km langs het meer gereden, dat was een prachtige rit. Bij aankomst kwam onze gastheer Bruno ons gelijk al tegemoet om ons hartelijk welkom te heten. De kamer is eigenlijk meer een appartement met balkon. Het is hier echt geweldig. Dus ff weer lekker bijkomen en dan morgen genieten van deze fraaie plek. Ik heb snel een paar kiekjes gemaakt voor de eerste indruk.

1. Ellie:
    24 september 2018
    Nog een leuke toevoeging: onderweg gingen we tanken en daar waren 3 servicemedewerkers, waarvan 1 vrouwelijke, zij had ongeveer hetzelfde kapsel als ik (kort pittig 😂) en haar collega's vonden dat erg vermakelijk. Dus ik gaf haar een hand en we hadden dikke pret, volgens de collega's waren wij "gemelli", grappig want dat "Italiaanse" woord kennen we dus uit de kraamzorg: Tweeling! We hadden dikke pret daar 😍
  2. Mieke:
    25 september 2018
    Wat een mooi verslag van jullie reis tot nu toe ! Aangezien ik vanmorgen pas de link naar jullie blog vond ik mijn mailbox ( oeps, beetje weggezakt in de hoeveel mailtjes) heb ik alles in één ruk kunnen lezen. Het is zo leuk om mee te genieten van al het prachtigs dat jullie meemaken en zien. Jullie enthousiasme spat ervan af. Dikke knuffel van mij.
  3. Jeroen Pronk:
    25 september 2018
    Wat een mooie reis zijn jullie aan het maken zeg. Heel leuk om alles te lezen.
    Geniet er nog even van😘
  4. Ma Kalkman:
    25 september 2018
    Het kan niet op. Steeds weer nieuwe en mooie ervaringen. Prachtige foto, s en gezellige verhalen.
    Blijf er van genieten en koester vooral die mooie herinneringen. Die zijn goud waard. Ik spreek uit ervaring. Veel liefs en voor jullie jammer, maar toch graag weer "tot ziens "! Veel liefs.
  5. Marja:
    25 september 2018
    Ellie en Robert een mooie verslag weer en mooie foto's. Super. geniet nog lekker samen