Dag 7 - Bezoek aan Amalfi

16 september 2018 - Amalfi, Italië

Als je hier toch bent, dat móet je naar Amalfi, nou dat hebben we geweten. Met de auto daarheen dat is sowieso géén doen, dus dan maar met de bus, aangezien we geen zin hadden om 100 euro voor 7 km te betalen. Dus een aantal bustickets gekocht bij het locale supermarktje. En dan maar wachten.. en ja hoor slechts 5 minuten te laat kwam hij al toeterend de berg afzetten, maar instappen ging niet want hij was te vol, de volgende bus moesten we maar nemen, alleen zou die pas twee uur later komen... 😊. Na ruim 1,5 uur wachten kwam er een toerist busje vanuit Napels waar we mochten instappen. Een klein bedrag betaald want onze tickets waren natuurlijk in die bus níet geldig. Het laatste stukje van deze busreis staat op de video.

Eenmaal in Amalfi konden we nog net met een bootje de middellandse zee op die ons naar de grotten zou brengen, nou zoiets vinden we natuurlijk altijd wel interessant, dus vooruit dan maar. Wat we niet wisten is dat deze grotten niet groter dan een kwart voetbalveld zijn, hilarisch. Dus dat stelde niet echt veel voor. "Don't forget the captain" zij de man in gebrekkig Engels, die ons na 5 minuten rond dobberen in de grot weer aan de kant zette. De bootreis naar de grotten was gelukkig wél de moeite waard, we hebben er erg om gelachen samen.

Terug in Amalfi hebben we (hoe kan het ook anders) heerlijk gegeten op een terrasje en daarna het mooie stadje bekeken. Het bleek dat bijna heel de Napelse bevolking hier rondloopt op zondag. Toch was het zeker wel de moeite weer waard. De terugreis is het ons wel gelukt met de lijnbus, met wat engelen geduld vind je uiteindelijk in de grote chaos de bus die ons weer terugbracht naar Furore. Ik wist niet dat een bus met zo'n tempo langs alle bochtjes en afgronden kon rijden. Blij dat de auto toch maar even is blijven staan. Overigens mocht je hier schade rijden, dan is een bakkie espresso voldoende om elkaar weer blij te maken.

Vanavond maar even lekker rustig aan en wat naar binnenwerken in een klein locaal restaurantje en dan voorbereiden op de dag van morgen op weg naar Armerina op Sicilië, zo'n slordige 675 km verder... 😄. We zijn weer een ervaring rijker en hebben een bijzonder, maar ook een bijzonder mooi stukje van Italië gezien.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Gr. Boukje:
    16 september 2018
    Geweldig om jullie reis op deze manner mee te maken🎼💐👍