Dag 17 - Como(nog)meer

26 september 2018 - Cremia, Italië

Dit was onze 'bonusdag', morgen gaan we toch echt weer terug richting huis, we doen nog een keer overnachten in Duitsland, want ruim 1.000 km vinden we toch nét iets te ver. Maar vandaag hebben we nog volop kunnen genieten van deze mooie omgeving. Zo zijn we vanmorgen nog met de bus eerst naar Gravedona gegaan, ook een prachtig plaatsje om te zien, oude straatjes met wat vergaan houtwerk, ik vind het helemaal geweldig. Het weer was prima, lekker zonnetje, niet te warm helemaal goed. Op aanraden van onze gastheer Bruno moesten we daar de beste IJszaak van deze omgeving bezoeken, nou daar hebben natuurlijk wij wel oren naar. Echter is dat niet gelukt, aangezien er een groot hek voor de deur zat, en er een bordje hing met de tekst: 'Tranne Il Mercoledi' wat in onze taal zoiets betekent als woensdags gesloten... Helaas voor ons was het dus net woensdag. 😏 Helemaal teleurgesteld waren wij niet hoor, het plaatsje was zeker de moeite waard om daar even rond te kijken. Daarna zijn we weer terug met de bus naar Menaggio gegaan. Hebben daar heerlijk wat gegeten en het gemiste ijsje van Gravedona daar gelijk weer goedgemaakt. Saampjes lekker op de boulevard dus een ijsje gegeten, wat heen en weer gewandeld genoten van de omgeving en met pijn in ons hart afscheid genomen van het Comomeer. Terug naar de bushalte kwam per toeval onze gastheer aanwandelen en hij bood ons aan om met hem weer mee terug te rijden, dat hebben we dus gedaan, tijdens de terugweg we werden verrast op een paar leuke weggetjes langs het meer, die we anders niet gezien zouden hebben. Wat hebben wij een geweldige vakantie mogen beleven. En wat hebben we deze dagen veel mogen zien. Deze B&B was daarbij, zeker weten, de kers op de taart. Het was hier helemaal top! Dankzij Peter en Rianne, van Servizissimo, die de B&B's voor ons bij elkaar hebben gezocht, hebben wij deze geweldige tour kunnen maken. Dus mocht onze reis je geprikkeld hebben:

Servizissimo c.b. http://www.bedandbreakfastinitalie.nl [email protected] http://www.servizissimo.com Tel1: (0039) 347-4075678 Tel2: (0039) 347-0914798

1. Sandra Borst:
    26 september 2018
    Geniet van jullie laatste avondje daar en vast goede reis terug😘
  2. Gr. Boukje:
    26 september 2018
    Geniet nog van jullie laatste daagjes, veilige reus terug!
  3. Marja:
    Een fijne terugreis !!
  4. Ma Kalkman:
    27 september 2018
    Overweldigend deze mooie reis van jullie. Leuk om die op deze manier te kunnen volgen. Ik ben niet zo van de digitale snelweg, maar voor dergelijke mogelijkheden sta ik wel open. Fijn te mogen lezen dat jullie zo intens mogen genieten. Dat wens ik jullie ook toe voor deze laatste dagen. Vooral een goede terugreis en behouden thuiskomst. Gefeliciteerd met Renske, s verjaardag!
    Lieze groetjes.
  5. Mieke:
    27 september 2018
    Wat een prachtig reisverslag Robert en Ellie ! Ik heb er met volle teugen van genoten. Dank je wel daarvoor.