Dag 12 - Santa Maria Xilona, Sinagra

21 september 2018 - Sinagra, Italië

Vanmorgen werden we wakker en scheen het zonnetje al weer lekker buiten. Een salamandertje zat op het dak al lekker van de zon te genieten. Salamanders schieten hier werkelijk overal om je heen, we hebben er al heel veel gezien in verschillende soorten en maten.

Alles ziet er anders uit als de zon schijnt, dat klopt, maar schijn bedriegt een beetje. Ik denk dat we een beetje gewend zijn geraakt aan de mooie B&B’s en de gastvrijheid tot nu toe, maar deze valt toch écht wel een beetje tegen helaas. Het eten is overigens wel goed. Het ontbijt wel wat simpel, maar ja, ik zei het al, we zijn behoorlijk verwend de afgelopen dagen. De bedden zijn erg slecht, de badkamer heeft zijn beste tijd zeker gehad en is niet echt schoon te noemen. We voelen ons hier niet helemaal op ons gemak. De mensen hier doen wel hun best hoor, zeker, zijn behulpzaam en gastvrij, maar spreken dan ook geen enkel woord Engels, hun engels sprekende collega, zo bleek later, was ziek, dus dat was wel enorm onhandig en werd de Google vertaal app over en weer vaak gebruikt.

Een wandelingetje over de steile weg in deze buurt levert dan wel weer wat aardige fraaie plaatjes op. De omgeving hier is weer totaal anders maar zeker ook prachtig.

Vanavond was er nog even een spraakverwarring in het restaurant. We konden om 7 uur al eten, Ellie wilde graag een pizza, maar het bleek dat de oven nog niet gereed was voor de pizza, pasta kon wel, nou okee geen probleem dan maar een pasta besteld. De pasta was meer dan genoeg en ging dus niet eens helemaal op. En ja hoor even later verscheen tot onze grote verbazing alsnog de grote pizza voor Ellie. Ze moeten van ons gezicht af hebben kunnen lezen dat de pizza dus écht iets te veel van het goede was. Hij is dus nog voor de helft opgegaan, Mamma Mia....

Morgenochtend vroeg en verlaten we Sicilië weer, op weg naar ons volgend adres in Pompeï. 😊

1. Gr. Boukje:
    21 september 2018
    Wat is dit toch leuk, om zo met jullie vakantie mee te genieten❤️
  2. Annemie:
    22 september 2018
    Wat een mooie reis maken jullie! Genietse ☀️
  3. Huub Cörvers:
    22 september 2018
    Zo te zien zijn jullie in een mooie omgeving Geniet ervan wij kijken mee over de schouders
  4. Ma Kalkman:
    23 september 2018
    Helemaal geweldig. Ik heb geprobeerd alles te volgen. Ook wel getracht te reageren, maar of dat gelukt is betwijfel ik, Hierbij alsnog een poging, Het is wel duidelijk, dat jullie genieten van deze reis. Veel mooie dingen gezien en beleefd. In elk geval nog veel plezier en een goede retour reis gewenst
    en vooral: Behouden thuiskomst!